În perioada 3-14 martie 2025, în cadrul Direcției dezvoltare profesională a Academiei „Ștefan cel Mare” a MAI, a fost organizat şi desfăşurat cursul de formare managerială de nivelul II – management superior.
Audienţii au fost instruiţi de către formatorii Direcţiei, cadrele didactice ale Academiei „Ştefan cel Mare”, dar şi alţi formatori din diverse subdiviziuni ale MAI, cu o bogată experienţă în domeniul profesat.
Pe parcursul sesiunilor de întrevedere, planificate conform orarului activităţilor didactice, formabilii au dezvoltat mult mai echilibrat activitatea profesională, munca în echipă şi oportunităţile de a conduce cu un grup de angajaţi.
În cadrul unei sesiuni de întrevedere cursanții au fost familiarizați cu provocările și riscurile parvenite din mediul on-line și, nu în ultimul rând, cu asimilarea unor deprinderi minim necesare și obligatorii pentru siguranța on-line, atât în cadrul instituției, cât și în afara acesteia. Formator al sesiunilor de întrevedere, a fost prorectorul pentru Digitalizare din cadrul UTM, dar și Coordonator Strategic al Academiei de Securitate Cibernetică, Dinu Ţurcanu. La fel, funcționarii publici cu statut special au fost familiarizați cu ultimele tehnologii inovative în domeniul securității informaționale, dar şi prezentarea unui set de practici în domeniul igienei cibernetice prin intermediul entităţii specializate din cadrul Universității Tehnice a Moldovei.
Totodată, în procesul educaţional, beneficiarii au avut parte de instruiri în diferite domenii precum: management; comunicare; leadership; integritate profesională; managementul resurselor umane etc.
Ca finalitate a sesiunilor de instruire, cursanții au fost supuşi testării cunoştinţelor manageriale dobândite în perioada instruirii, prin intermediul platformei de evaluare şi selectare RERU. Toţi cei 34 de funcționari publici cu statut special au susţinut testul cu bine.
Într-un proces calitativ de instruire, evaluarea cunoştinţelor este o etapă esențială, având drept obiectiv determinarea nivelului de formare a competențelor generale și manageriale. Aceasta a avut loc în perioada 13-14 martie 2025, în componența membrilor Comisiei de evaluare: Secretarul general al MAI, şeful Direcţiei management şi politici de resurse umane a MAI, prorector pentru formare şi personal al Academiei, şeful adjunct al IGP, şeful adjunct al IGPF, şeful adjunct al IGSU, şeful adjunct al IGC.
În urma evaluării cunoştinţelor asimilate și identificării nivelului de performanţă individuală ale cursanților, la finalul cursului au fost eliberate certificate confirmative de absolvire pentru 34 funcționari publici cu statut special din cadrul subdiviziunilor subordonate MAI.








