Academia „Ștefan cel Mare” – trei decenii și jumătate de consolidare a managementului educațional

La data de 13 noiembrie 2025, Direcția studii și management al calității, prin intermediul Comisiei de asigurare a calității din cadrul Academiei, a organizat masa rotundă online cu tema „Managementul procesului educațional în cadrul Academiei ,,Ștefan cel Mare” a MAI în cursul celor 35 de ani de activitate”. Manifestarea s-a desfășurat cu prilejul marcării a 35 de ani de la constituirea Academiei.

La ședință au participat personalități din domeniul educației și managementului calității, printre care prim-prorectorul pentru studii și management al calității, Iurie Odagiu și șefa Direcției învățământ superior din cadrul ANACEC, Felicia Banu.

Masa rotundă a fost organizată în contextul Zilei Mondiale a Calității, lansată de Organizația Națiunilor Unite în anul 1990 și marcată anual în cea de-a doua zi de joi a lunii noiembrie, servind drept prilej de promovare a culturii calității la nivel global.

În cadrul discuțiilor, participanții au evidențiat faptul că activitatea de asigurare a calității în cadrul Academiei este un proces în dezvoltare continuă și se realizează printr-un ansamblu de acțiuni, orientate spre consolidarea capacității instituționale de elaborare, planificare și implementare a programelor de studii. Aceste măsuri contribuie la formarea și menținerea încrederii beneficiarilor în faptul că instituția, oferă programe educaționale relevante și conforme cu standardele naționale și internaționale de calitate, în concordanță cu misiunea sa instituțională.

Rezultatele acestui efort au fost confirmate în cadrul proceselor de evaluare externă a calității, desfășurate la nivelul programelor de studii, care au vizat examinarea multicriterială a nivelului de corespundere a Academiei, ca furnizor de educație, cu standardele de referință. Evaluările au demonstrat progresul constant și angajamentul instituției, de a asigura excelența academică și de a menține un management eficient al calității procesului educațional.